Hugging your members

Het klinkt natuurlijk raar, ‘hugging your members’. En natuurlijk moet je het niet al te letterlijk nemen. Maar de essentie van wat ik hier wil vertellen, draait er wel om. Je moet het lid van je vereniging centraal zetten. Al 20 jaar horen we dat bedrijven de klant centraal stellen. Dat moet ook gebeuren met de leden van een vereniging. Wat betekent dat en hoe doe je dat?

Voor een succesvolle relatie met je verenigingslid is het belangrijk dat je weet wat hij/zij doet, waar-ie vandaan komt en wat zijn of haar interesses zijn. Nog een paar: bezoek het verenigingslid, ga er langs, toon interesse en luister. Probeer kennis te delen waar nodig en bouw een relatie op.

Geef je verenigingslid een podium. Maak foto’s en publiceer het bedrijf of zijn/haar beroep in je magazine. Maak een video en zet die op je site. Geef aandacht aan je lid door die informatie ook in je nieuwsbrief op te nemen. EN WEES BLIJ. Want je lid vindt dit leuk maar de andere leden vinden het ook leuk. Uit veel statistieken blijkt. dat het ene lid graag wil weten wat andere leden doen en hoe ze werken. Die rubrieken staan top 5 op elke ledensite.

  • Zijn/haar verhaal
  • Zijn/haar video
  • Zijn/haar vak
  • Zijn/haar bedrijf
  • Zijn/haar foto’s
  • Zijn/haar inspanning in een werkgroep
  • Zijn/haar publieke zichtbaarheid op de verenigingswebsite
  • Vermelding op de site

“Het wezen van de verandering is afwijzing van de wanorde.”
‐ Krishnamurti